Lasse Hietanen

Sinun kanssasi Rakas Jeesus.

Sinun kanssasi, mitä mä teen? Siunata tahdon kansoja, mit' annoit mun läheisyyteen. Ota viha ja katkeruus multa, anna armossas', Rakkaus. Ei sitä voi saada mistään, vain Sinulta Jeesukseni. Se onhan suurin voima, se sydämet valloittaa. Ei sitä voimista mikään, voi käydä voittamaan. Sitä anna Suomen kansall', ällös annissa kursaile. Sinä tulithan taivaasta siksi, ett' sen, me omistaisimme. Kun saapuu kevät ja huomen, siihen meidät yhdessä vie. Sinä olethan Rakas Herra, Sinä yksin, Rauhan Tie. Ei se meitä turmioon johda, tälle Tielle, kun astutaan, vaan Ikielämään, Se johtaa, ja edessä on, Taivaanmaa.

Lämpimästi Siunaten, Lasse Hietanen.    

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (13 kommenttia)

Käyttäjän ErkkiLatvala kuva
Erkki Latvala

Olet rohkea todistaja Lasse. Harvat meistä yltää samaan vaikka uskossa ollaankin. Siinähän on suhteesta kysymys,jos on sisimpäänsä saanut rauhan ja ilon Pyhänhengen kautta ei sitä aina pysty pitämään vain omana tietonaan...

Käyttäjän LasseHietanen kuva
Lasse Hietanen

Hei. Kiitos Erkki, Rakastavasta ja kannustavasta kommentistasi. Niin se meidän iloksemme on. Saa Hänen armostaan ja Hänen Hengessään, "ylitsevuotaa", joka on minulle, paljon, paljon, enemmän, kuin olen osannut pyytääkään. Siunaten Sinua ja Rakkaitasi, Lasse.

Käyttäjän RaimoTossavainen kuva
Raimo Tossavainen

"vaan ikielämään se johtaa, ja edesssä on taivaan maa". Kerroppas, missä se tuolla taivaalla se paratiisi on. Avaruutta on tutkittu satojen valovuosien päähän, eikä sitä ole löytynyt. Onkohan kaikki turhaa kuvitelmaa.

Käyttäjän gavia52 kuva
Juha Vesamäki

"Avaruutta on tutkittu satojen valovuosien päähän, eikä sitä ole löytynyt. Onkohan kaikki turhaa kuvitelmaa."

Tuossa on nyt muutaman kertaluokan virhe, avaruutta on ainakin jossain määrin tutkittu ehkä 13,5 miljardin valovuoden päähän, ja samalla 13,5 miljardia vuotta taakse päin.

Käyttäjän RaimoTossavainen kuva
Raimo Tossavainen

Ok, mutta kertaluokka ei nyt ole tässä se olennainen asia. Se on, että miten voi joku kuvitella menevänsä johonkin taivaan paratiisiin ja miten. Kun meistä aika jättää meidät tuhkataan tai haudataan. On naurettavan lapsellista kuvitella, että meidän henki kulkee äärettömyyteen asti, ja siellä elämä taas puhkeaa paratiisissa.

Aivan käsittämätöntä huuhaata kuvitella niin. Ja tuo Jeeesuksen palvonta. Jeesus muka noussut taivaaseen, ja tulee sieltä vielä ilmestymään. Missähän Jeesus tuolla taivaassa piileksii, onko tietoa.

Käyttäjän gavia52 kuva
Juha Vesamäki Vastaus kommenttiin #7

En ota kantaa (yleensä) ihmisten uskoihin ja uskomuksiin, koska olen ns. uskonnoton eli en ole ateisti enkä agnostikko. Ja jos ihminen tuntee voivansa "tallata" tätä elämän polkua kevyemmin uskonsa avulla, niin asia on pelkästään hyvä. Mutta mikäli julistaa, että minun Jumalani on se ainoa oikea ja muiden ovat vääriä, niin tilanne on toinen, varsinkin jos tämä julistaja on mielestään näiden muiden yläpuolella.

Niin ja kuka sen lopulta tietää mitä on niiden ensimmäisten satojen tuhansien vuosien ikäisessä maailmankaikkeudessa, siitä ei taida olla edes huippu fyysikot varmoja, pystyvät esittämään vain erilaisia teorioita. Ja ne ensimmäiset hetket saattavat jäädä ikuisiksi ajoiksi ihmiseltä pimentoon.

Käyttäjän RaimoTossavainen kuva
Raimo Tossavainen Vastaus kommenttiin #9

Uskoo ken tahtoo, mutta miten voi pettää niin läheistä ihmistä kuin itseään, ja elää jossain hurmoksessa, mikä kuitenkin loppujen lopuksi loppuu tuhkauurnaan tai hautaan.
Siis ei mihinkään paratiisiin, näin se vaan on, sorry siitä.

Käyttäjän gavia52 kuva
Juha Vesamäki Vastaus kommenttiin #10

Niinpä niin, uskoo ken tahtoo mutta jos elää täyttä elämää uskonsa avulla, niin se ei ole keneltäkään pois. Tosin uskonnottoman on vaikea ymmärtää mitä usko on, vertaisinkin sitä kvanttifysiikkaan, eli joku niistä kvanttimekaniikan isistä sanoi aikoinaan jotenkin seuraavasti; "Jos joku sanoo ymmärtävänsä kvanttifysiikan, ei ymmärrä kvanttifysiikkaa.", tuo taitaa osittain päteä myöskin uskontoihin.

Käyttäjän RaimoTossavainen kuva
Raimo Tossavainen Vastaus kommenttiin #12

Summa summarum! Onhan se kuitenkin aivan varma, että ei elämä jatku enää jossain kaukaisuudessa avaruudessa iankaikkisesti.
Siihen ei tarvitse kvanttifysiikkaa, vaan tervettä järkeä ilman hairahtumista hurmiolliseen Jeesuksen ja Jumalan palvontaan.

Käyttäjän LasseHietanen kuva
Lasse Hietanen

Hei. Kiitos Raimo kommentistasi. Rakas Raimo; tässävaiheessa osaan, vain, "myötähyräillä", erästä laulua: "Se alkaa täällä, jo maitten päällä ja jatkuvi iäti taivaissa. Se täytyy olla niinpäin, että se "paratiisi" tulee ensin ihmissydämeen ja sitten sen voi "nähdä", myos taivaalla. Erään miehen sana; maalliset asiat pitää ensin nähdä, että niitä voi rakastaa, vaan taivaallisia asioita pitää ensin rakastaa, että ne voi nähdä. Siunaten sinua ja rakkaitasi, Lasse.

Käyttäjän ErkkiLatvala kuva
Erkki Latvala

Saarnaaja Niilo-ylivainio sanoi "tämä korkeushyppääjä ensimmäinen astronautti Juri Gagarin on kuulemma kommentoinut että ei siellä näkynyt Jumalaa"

Käyttäjän RaimoTossavainen kuva
Raimo Tossavainen

Ei sitä ole kukaan muukaan nähnyt, eikä tule näkemäänkään. Sama koskee jeesusta. Ei sellaista mitä ei ole olemassakaan voi nähdä.Näin se on. Mutta voihan sitä itseänsä pettä ja kuvitella muuttavansa paratiisiin ikuiseen elämään.

Siis ikuiseen elämään MILJOONIA vuosia. Voiko joku todella kuvitella tämän olevan totta. Mahtanee jossain vaiheessa alkaa pitkästyttää, kun yllättää tekemisen puute.
Haloo arvoisat uskovaiset, kannattaisikohan pikkuisen miettiä!!!!!

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset